Jak donosi „Rolling Stone” firma Fender we współpracy z Egg Strategy przeprowadziła badania w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, które wskazują, że przybywa gitarzystek zwłaszcza wśród młodych kobiet.
Według zebranych danych kobiety stanowią aż 50% klientów kupujących gitary. Takie wyniki są zaskoczeniem, ale potwierdzają je też inne badania – kobiety nigdy tak chętnie nie sięgały po gitary, co dziś.
Prezes Fendera, Andy Mooney, komentuje:
Fakt, że 50% gitar jest kupowanych w Wielkiej Brytanii przez kobiety, był zaskakujący dla brytyjskiego oddziału firmy, ale dokładnie tak samo dzieje się w USA.
Niektórzy to zjawisko nazywali „czynnikiem Taylor Swift” i twierdzili, że jest ono krótkotrwałą aberracją. Prawda jest jednak zupełnie inna. Taylor Swift zmieniła styl i dzisiaj gra rzadziej na scenie na gitarze niż kiedyś, a młode kobiety wciąż stanowią połowę klientów kupujących gitary. Ten fenomen można zaobserwować na całym świecie.
Dane te oczywiście wpłyną na strategie marketingowe firm produkujących i sprzedających gitary. Coraz więcej reklam będzie skierowanych właśnie do kobiet.
Ponadto z tego samego badania można dowiedzieć się także, że 72% osób sięga po pierwszą gitarę, by zyskać nowe umiejętności. Wśród nich 61% twierdzi, że chce po prostu nauczyć się grać ulubione piosenki dla samych siebie lub rodziny i przyjaciół i nie planuje wielkiej kariery. 42% osób twierdzi natomiast, że gitara jest częścią ich osobowości.
rf | fot. jools_sh