Netflix ujawnił, że przez cztery tygodnie od premiery „Nie otwieraj oczu” film został obejrzany aż 80 milionów razy. Jest to po części efekt kontrowersyjnych okoliczności towarzyszących temu filmowi.
Netflix nawołuje do zaprzestania bird box challenge
W „Bird Box Challenge” chodzi o to, że musisz wcielić się w rolę filmowej Malorie, która musiała radzić sobie z zawiązanymi oczami. Ludzie wyzwani do wykonania tego zadania używają zatem opaski i filmują, jak niezdarnie wykonują mniej lub bardziej skomplikowane codzienne czynności.
Czasem wychodzi zabawnie, ale generalnie to dość niebezpieczne, o czym można przekonać się przeglądając filmy oznaczone hasztagiem #BirdBoxChallenge w serwisach społecznościowych.
Netflix nie pozostawił tego fenomenu samego sobie i wystosował apel:
Nie wierzę, że to mówię: PROSZĘ, NIE ZRÓBCIE SOBIE KRZYWDY PODCZAS WYKONYWANIA BIRD BOX CHALLENGE. (…) Mamy tylko jedno życzenie na 2019 rok – nie skończcie w szpitalu z powodu tych memów.
Innym sukcesem Netflixa ostatnich tygodni okazał się „Sex Education”, który został obejrzany 40 milionów razy.
Przedstawiciele Netflixa zapowiadają, że w związku z dużym sukcesem autorskich produkcji, zamierzają skupić się na tworzeniu własnych programów, zamiast kupować gotowe filmy od innych dystrybutorów.
rf