W popularnych odzieżowych sklepach, takich jak m.in. H&M, w ostatnich latach coraz częściej pojawiają się koszulki z grafikami nawiązującymi do wykonawców rockowych czy metalowych.
Dlaczego muzyka wywołuje dreszcze?
Wielu oburza się, że osoby, które kupują tego rodzaju t-shirty, nie znają tak naprawdę tych zespołów i nie wiedzą co wspomniane grafiki przedstawiają. W rozmowie z Metal Hammer Magazine wokalistka Lacuna Coil, Cristina Scabbia, wypowiedziała się na ten temat.
H&M w swojej kolekcji ma koszulki Ramones, Slayera oraz Iron Maiden. Być może ludzie nie wiedzą, co tak naprawdę noszą, ale to jest fajne. Mnie to nie przeszkadza. Nie myślę w ten sposób: „O mój Boże, oni nie wiedzą, co noszą na sobie”. Albo: „Iron Maiden się sprzedało, ponieważ dali im prawa do swojego logo”.
Moim zdaniem to metoda, dzięki której można zwiększyć popularność metalu, ludzie przestaną klasyfikować metali jako dziwaków. To muzyka, nie dla wszystkich, ale powinna być traktowana tak samo, jak hip-hop. Po prostu każdy ma różny gust.
Nie złoszczę się, kiedy to widzę. Wręcz przeciwnie – jestem szczęśliwa. Jeśli ci, którzy noszą te koszulki i nie wiedzą, co mają na sobie, to myślę, że jest to nawet zabawniejsze.
Myślę, że byłoby dziwnie pójść na koncert blackmetalowy w garniturze od Armaniego, ale w sumie: czemu nie?
Kontrowersyjny pomysł sióstr Jennifer
Nie tak dawno siostry Kylie i Kendall Jenner wywołały ogromną burzę medialną, kiedy wprowadziły do sprzedaży nowe projekty swoich koszulek.
Słynne celebrytki po prostu nałożyły swoją twarz na logotypy bądź wizerunki znanych gwiazd, jak Ozzy Osbourne, The Doors, Led Zeppelin czy Metallica, czym wzbudziły gniew i protesty zainteresowanych, m.in. Sharon Osbourne czy menadżera The Doors.
Koszulki sióstr zostały szybko wycofane ze sprzedaży, a Kendall Jenner przeprosiła oficjalnie za linię ubrań:
Projekty te nie były przemyślane i przepraszamy wszystkich, którzy poczuli się urażeni, zwłaszcza rodziny artystów. Jesteśmy wielkimi fankami ich muzyki i nie miałyśmy zamiaru wykazywać się brakiem szacunku dla tych ikon. Koszulki zostały wycofane ze sprzedaży, a wizerunki usunięte. Wyciągniemy nauczkę z tego błędu, jest nam bardzo przykro.
Poniżej możecie zobaczyć jak wspomniane t-shirty (w cenie 125 funtów!) wyglądały:
szy