Czasy się zmieniają, ale teledyski – jako forma promocji muzyki – nie straciły na swoim znaczeniu. Kiedyś trendy wyznaczała telewizja MTV, dziś wszystkie klipy świata mamy na wyciągnięcie ręki, dzięki serwisowi YouTube. Magazyn „Billboard” postanowił bacznie przyjrzeć się wideoklipom, które swoją premierę miały w obecnym wieku. Efektem lista, która została ostatnio udostępniona w sieci. Jak widzimy, głównym kluczem doboru była muzyka popularna. Małych dzieł sztuki, które zostały zrealizowane przez undergroundowych wykonawców, na niej nie uświadczycie.
„Billboard” opublikował listę najlepiej zarabiających artystów w 2017
Na szczycie zestawienia znalazł się klip Lady Gagi do utworu „Bad Romance”, który pochodzi z minialbumu „The Fame Monster” (2009) w reżyserii Francis Lawrence. Do tej pory wyświetlono go na YouTubie ponad 940 milionów razy.
Podium natomiast uzupełniły teledyski: „Work It” Missy Elliott (reż. Dave Meyers, 2002) oraz „Untitled (How Does It Feel?)” D’Angelo (reż. Paul Hunter, 2000).
Poniżej możecie zapoznać się z czołową dwudziestką, natomiast cały ranking znajdziecie pod tym adresem:
- Lady Gaga – Bad Romance
- Missy Elliott – Work It
- D’Angelo – Untitled
- Beyoncé – Formation
- OutKast – Hey Ya!
- Rihanna, Calvin Harris – We Found Love
- Britney Spears – Toxic
- Beyoncé – Single Ladies (Put a Ring on It)
- Fatboy Slim – Weapon of Choice
- Childish Gambino – This Is America
- Jay-Z, Kanye West – Otis
- PSY – Gangnam Style
- Taylor Swift – Blank Space
- Lady Gaga ft. Beyoncé – Telephone
- Kendrick Lamar – Humble.
- Drake – Hotline Bling
- My Chemical Romance – Helena
- Sia – Chandelier
- Miley Cyrus – Wrecking Ball
- OK Go – Here It Goes Again
szy I fot: Billboard