Serwis Spotify cały czas udoskonala swoje usługi i jednocześnie ułatwia (lub jak kto woli – umila) użytkownikom korzystanie z platformy, na której znajdziemy ponad 30 milionów utworów. Użytkownicy mają do wyboru dwie opcje – albo wykupić pakiet premium, albo pozostać przy darmowej wersji, która jednak… ma swoje ograniczenia. Wielu irytuje, że pomiędzy słuchanymi piosenkami, prezentowane są reklamy, których nie da się w żaden sposób ominąć. Być może wkrótce się to zmieni!
Obecnie Spotify przeprowadza testy na terenie Australii. Platforma rozważa pomysł, który umożliwi pomijanie reklam, nawet w darmowej wersji – chodzi o opcję Active Media.
Przedstawiciele serwisu streamingowego chcą tym samym,aby użytkownicy mogli słuchać tylko takich spotów reklamowych, które ich zainteresują. Reklamodawcy natomiast płaciliby Spotify wyłącznie za reklamy, które byłby odtworzone w całości. Dzięki temu, można byłoby lepiej trafić do gustów oraz oczekiwań odbiorców. Warto także dodać, że – w założeniu – nie będzie żadnych limitów w kwestii ilości wspomnianych pominięć.
Danielle Lee ze Spotify w rozmowie z portalem Adage powiedziała:
Mamy hipotezę, że to pomoże nam polepszyć inteligencję serwisu, a reklamodawcom zapewnimy bardziej spersonalizowany odbiór ze strony bardziej zaangażowanej publiczności.
Na chwilę obecną jednak nie wiadomo czy funkcja Active Media zostanie wprowadzona na stałe i będzie dostępna dla użytkowników Spotify na całym świecie.
Spotify jest najpopularniejszym serwisem streamingowym, umożliwiającym słuchanie muzyki. Firma została założona w 2006 roku, a funkcjonuje od 2008 i korzysta z niej ponad 140 milionów użytkowników na całym świecie. Swoją siedzibę ma w Sztokholmie. Aktualnie dostępny jest w 61 krajach na całym świecie, głównie w Europie, obu Amerykach i Australii.
W grudniu ubiegłego roku platforma miała 71 milionów abonentów oraz 159 milionów aktywnych użytkowników.
szy