Spotify chce twojego DNA

/ 22 września, 2018

Firma Spotify połączyła siły z firmą Ancestry, zajmującą się badaniem DNA i docieraniem do etnicznych przodków danej osoby. Na czym ma polegać ich wspólny projekt?

Spotify podsumowuje lato. Czego najchętniej słuchano w Polsce?

Spotify chce wykorzystać DNA użytkowników w procesie polecania im utworów. Przedstawiciele platformy streamingowej chcą zbadać, skąd wywodzą się przodkowie danego użytkownika, jaką reprezentują kulturę i na tej podstawie dobierać polecane dla niego utwory.

Danielle Lee ze Spotify mówi:

Nasi użytkownicy uwielbiają spersonalizowane playlisty Spotify, które pomagają im odkryć nową muzykę i nowe kultury. Cieszymy się z partnerstwa z Ancestry, którzy zachęcają swoich użytkowników do badania ich muzycznego dziedzictwa.

Vineet Mehra z Ancestry natomiast dodaje:

To pierwsza tego typu współpraca, która oferuje ludziom nowe sposoby badania swojego dziedzictwa poprzez muzykę.

Użytkownicy już mogą wziąć udział w specjalnym programie prowadzonym przez Spotify i Ancestry. Cena takiego DNA Spotify Mix wynosi 99 dolarów netto. Użytkownik, poza tym, żę otrzyma spersonalizowaną playlistę Spotify, dowie się także skąd wywodzą się jego przodkowie, jak przebiegała migracja członków jego rodziny, pozna stopień pokrewieństwa z innymi osobami z bazy ponad 10 miliona osób i dostanie drzewo genealogiczne swojej rodziny.

rf

KOMENTARZE

Przeczytaj także