Dlaczego członkowie Metalliki postanowili wyciszyć bas na płycie „… And Justice For All”? Producent płyty ma swoją teorię.
Wydany w 1988 roku album „… And Justice For All” to jedno z najdonioślejszych osiągnięć Metalliki. Ma on jednak nietypowe brzmienie: perkusja i gitary są mocno wysunięte naprzód, a bas jest niemal niesłyszalny. Był to pierwszy longplay nagrany przez Metallicę z Jasonem Newstedem po tragicznej śmierci poprzedniego basisty, Cliffa Burtona. Dlaczego Metallica wyciszyła jego bas?
Flemming Rasmussen, producent płyt „Ride The Lightning”, “Master Of Puppets” i “… And Justice For All” w wywiadzie dla “Teraz Rocka” wysuwa własną teorię, dlaczego na płycie nie słyszymy basu Newsteda:
Jason nie był tak ważny dla zespołu, jak Cliff. Nie jest tajemnicą, że to Lars i James go wyciszyli. Największym problemem było to, że Jason był fanem Metalliki. To najbardziej drażniło pozostałych. Najlepiej, gdy w zespole wszyscy wszystkich motywują. A on był tak wielkim fanem, że zgadzał się na wszystko. Myślę, że wyciszali bas, bo w trakcie miksowania płyty zdali sobie sprawę, jak bardzo im brakuje Cliffa, a poza tym mogli chcieć sprowokować Jasona: „Dobra, jak mu wyciszymy bas to będzie musiał, kurwa, zareagować”. A on nie zareagował. Jestem jedną z niewielu osób na świecie, która słyszała partie basu na „… And Justice For All” a Jason grał fantastycznie!
Obszerny wywiad z Flemmingiem Rasmussenem, w którym opowiada nie tylko o pracy nad płytami Metalliki, ale też Rainbow, Morbid Angel i Dead Star Talk znajdziecie w czerwcowym numerze „Teraz Rocka”, który jest już w sprzedaży.
CZERWCOWY TERAZ ROCK – KUP ONLINE