Coldplay znajdzie się na koszulce FC Barcelony w ramach nowego projektu Spotify. Zespół zaprezentuje design inspirowany ich najnowszym albumem „Moon Music”, który zadebiutował na początku października.
Koszulki z unikalnym wzorem będą noszone przez drużynę Barcelony podczas meczu El Clasico przeciwko Realowi Madryt 26 października, a także przez zespół kobiecy FC Barcelona Femeni podczas spotkania z Eibar 2 listopada.
W sprzedaży pojawi się jedynie 1899 specjalnych koszulek, co nawiązuje do roku założenia klubu. Wśród nich będą również 22 koszulki świecące w ciemności, podpisane przez członków drużyn męskiej i kobiecej.
Cały dochód ze sprzedaży tych koszulek zostanie przekazany dla UNHCR, jednostki ONZ zajmującej się ratowaniem uchodźców, z którą FC Barcelona nawiązała współpracę w 2022 roku.
Historia współpracy między Coldplay a klubem trwa już wiele lat. „Viva La Vida” stał się nieoficjalnym hymnem drużyny podczas sezonu, w którym zdobyli potrójną koronę w 2008-09.
Zespół wyraził radość z tej współpracy w oficjalnym oświadczeniu:
Jesteśmy zaszczyceni, że Spotify wybrał nasz design Moon Music na koszulkę FC Barcelony. Mamy szczególną relację z miastem i klubem od wielu lat, a także jesteśmy dumni, że wspieramy UNHCR w ich ratującej życie pracy na rzecz uchodźców.
Coldplay to kolejny zespół, który współpracuje z Barceloną. W poprzednich latach zaszczyt ten spotkał Drake’a i The Rolling Stones.