Mike Shinoda skrytykował media społecznościowe twierdząc, że zabierają one czas artystom na tworzenie muzyki.
Dziś media społecznościowe są podstawą promocji artystów. Większość zespołów ma konta nie tylko na Facebooku, ale też na innych popularnych portalach. Sprzeciwia się temu Mike Shinoda.
Wokalista Linkin Park napisał na Twitterze:
Mam dość słuchania, że muzycy inwestują za mało energii w media społecznościowe. Spędzają za dużo czasu tworząc filmiki mające pomóc im w karierze, ale woleliby spędzać więcej czasu na tworzeniu i graniu muzyki. Jak młody artysta ma się poświęcić tworzeniu sztuki, kiedy musi tworzyć kontent na te kanały? Czas poświęcony na tworzenie ogłupiającego kontentu mógłby zostać poświęcony na napisanie najlepszej piosenki, której w ten sposób nie napiszą.
Niektóre zespoły świadomie zrezygnowały z mediów społecznościowych. Jednym z nich jest Luxtorpeda, która zrezygnowała z prowadzenia konta na Facebooku.
W wywiadzie dla „Teraz Rocka” Robert „Litza” Friedrich tak to komentuje:
Gdybyśmy mieli Facebooka, podejrzewam, że nie nagralibyśmy takiej płyty jak „Omega”. Powrót do lat 90. to nie tylko brzmienie płyty czy rodzaj muzyki, ale też fakt, że nikt nie ma wpływu na to, co tworzymy. Na zespoły często bardzo mocno wpływa opinia poszczególnych komentarzy na Facebooku o tym, co grają. Żeby ograniczyć wpływ zewnętrznych bodźców na to, co robimy, dwa lata temu wycofałem się z naszego forum, które bardzo kocham, bo chcę robić to, co wychodzi ze mnie, a nie to, co jest owocem oczekiwań tych, którzy piszą komentarze.
Przemysław „Hans” Frencel dodaje:
Internet to też straszny pożeracz czasu. Wiele rzeczy umyka, bo trzeba odpisać coś w dziesięciu wątkach albo na ileś wiadomości na Instagramie. Jest to ważne narzędzie w czasie promocji albumu, fajnie jest też podzielić się od czasu do czasu jakimś momentem ze swojego życia, ale jak we wszystkim trzeba mieć umiar. Gdy człowiek zaczyna się koncentrować na własnym życiu, łatwiej mu dozować inne źródła, uprzyjemniające życie.
Robert „Drężmak” Drężek mówi:
Internet jako narzędzie nie jest zły tylko trzeba go umieć używać. Dzięki Facebookowi dotarliśmy do szerokiego grona słuchaczy i uważam, że go dobrze wykorzystywaliśmy, mieliśmy 220 tysięcy polubień. W momencie, gdy to narzędzie nie było nam potrzebne, to pomimo tych 220 tysięcy z dnia na dzień zamknęliśmy go i przestaliśmy używać. Mamy teraz aplikację i każdy kto ją ściągnie dostaje od nas powiadomienia, a na Facebooku czasem powiadomienie dostaniesz, a czasem nie.
Cały wywiad z Luxtorpedą znajdziecie w majowym „Teraz Rocku” wciąż w sprzedaży.
MAJOWY TERAZ ROCK – KUP ONLINE