Metallica. Europejscy fani zbulwersowani sprzedażą biletów na koncerty

/ 25 marca, 2017

Trasa koncertowa Metalliki po Europie rozpocznie się 4 września 2017 roku i potrwa do 11 maja 2018 roku. Po drodze Metallica odwiedzi Polskę, 28 kwietnia 2018 występując w krakowskiej Tauron Arenie. Zainteresowanie biletami jest ogromne, niestety ich sprzedaż budzi wiele kontrowersji w wielu krajach.

Metallica w Polsce. Najważniejsze informacje

„International Business Times” opublikował artykuł, opisujący problemy z kupnem biletów na brytyjskie koncerty Metalliki. Bilety rozeszły się w ciągu 10 minut, a chwilę później pojawiły się na stronach oferujących bilety z drugiego obiegu, gdzie na koncert w londyńskim O2 Arena sprzedawane są po 200 funtów (cena nominalna to 50-85 funtów). Na inne brytyjskie koncerty pośrednicy żądają nawet po 2000 funtów!

Fani Metalliki żalili się w internecie.

To hańba, że GETMEIN i mu podobni mogą sprzedawać bilety i uchodzi im to na sucho

– napisał jeden z fanów.

Metallica musi przemyśleć sprzedaż biletów, bo właśnie wydałem czterokrotność nominalnej ceny biletu, żeby obejrzeć ją w Manchesterze

– napisał inny.

Innych fanów oburzyło to, że Metallica zażądała wysokich cen za możliwość spotkania się z zespołem w ramach meet & greet. Wcześniej spotkania z zespołem były darmowe dla członków oficjalnego fan clubu Metalliki. O tym, kto się spotka z członkami zespołu decydowało losowanie.

Płacić 2000 funtów za uścisk dłoni? To niepojęte

– pisze jeden z fanów.

Co się stało z darmowym m&g dla członków fan clubu? Fanom nie powinno się kazać dużo płacić. Niewielka opłata jest zrozumiała

– pisze inny.

Są jednak tacy, którzy stają w obronie zespołu.

Metallica to rockowa ELITA. Takie przeżycia nigdy nie są tanie, przykro mi.

Brytyjski rząd pracuje nad ustawą, mającą zdelegalizować handel w drugim obiegu biletami na wydarzenia kulturalne i sportowe.

Bilety imienne dobrym rozwiązaniem?

Fani w Polsce z kolei narzekają na wprowadzenie imiennych biletów na koncert Metalliki, które mają zapobiec odsprzedawaniu biletów po zawyżonych cenach. Oto, co pisze organizator koncertu, Live Nation:

Bilety na ten koncert są spersonalizowane. Oznacza to, że podczas składania zamówienia należy obowiązkowo podać imię i nazwisko każdego uczestnika.

Imię i nazwisko każdego z uczestników koncertu zostanie wydrukowane na bilecie.

Bilety będą sprawdzane przy wejściu na koncert, aby porównać, czy dane zamieszczone na bilecie odpowiadają danym zawartym w dokumencie tożsamości uczestnika. Zmiana danych uczestnika koncertu będzie niemożliwa.

Na to wydarzenie obowiązuje limit 4 biletów (2 dla Metclub Presale) na klienta co oznacza, że jedna osoba może kupić wyłącznie nie więcej niż 4 bilety (2 dla Metclub Presale) (w jednym zamówieniu lub w większej ilości zamówień).

W przypadku zakupu przez jedną osobę ilości przekraczającej ustanowiony limit, Organizator zastrzega sobie prawo do anulowania wszystkich zakupionych biletów na podstawie Regulaminu Uczestnictwa w Imprezie.

Są osoby, którym takie rozwiązanie się nie podoba. Oto kilka komentarzy, które pojawiły się na Facebooku Live Nation (zachowaliśmy pisownię oryginalną):

Co to za jaja z biletami na nazwisko? Ja rozumiem, że przeciwdziałanie konikom jest ważne, ale kupować bilet na nazwisko na PONAD ROK przed wydarzeniem to jak typować w Lotto. W ciągu tego roku to może mnie kilka razy jakieś auto przejechać… :> Live Nation Polska czy faktycznie nie będzie żadnej możliwości zwrotu?

– napisał Marek.

a co jak nie dożyję? co to za diabelski pomysł z tymi nazwiskami?

– to z kolei wypowiedź Agnieszki.

Są też głosy popierające pomysł:

Brawo, że w końcu zrobiliście coś z tym, żeby walczyć z Januszami Biznesu, Cebulakami i odsprzedażą biletów za 2-5x krotność ceny biletu nominalnego w przypadku, gdyby personalizacji biletu nie było. Ludzie nie będą na oślep kupować biletów, żeby potem wystawiać na sprzedaż, przemyślą uczestnictwo w koncercie

– pisze Magdalena.

Live Nation Polska w imieniu fanów gratuluje. Bardzo dobry pomysl walki z konikami

– to natomiast zdanie Filipa.

Jak widać, trudno o idealne rozwiązanie. A Wy co wolicie? Weźcie udział w poniższej sondzie.

rf

KOMENTARZE

Przeczytaj także