W ostatni piątek na rynku ukazał się długo oczekiwany, szósty studyjny krążek brytyjskiej formacji Arctic Monkeys zatytułowany „Tranquility Base Hotel & Casino”. Grupa w końcu ruszyła z regularną, można by napisać, kampanią marketingową reklamującą nowe wydawnictwo.
Metallica zapowiedziała powrót do Europy
Przypomnijmy: muzycy, przed wydaniem następcy bardzo dobrze przyjętego krążka „AM” (2013), zdecydowali się na dość nietypowy marketingowy ruch. Brytyjczycy postanowili nie promować płyty żadnym singlem ani teledyskiem. Ponadto Arctic Monkeys nie rozpieszczali także dziennikarzy – mowa tu o udzieleniu zaledwie dwóch wywiadów.
Dopiero więc dzisiaj w sieci pojawił się wideoklip do pierwszego singla z albumu „Tranquility Base Hotel & Casino”. Do promocji została wybrana kompozycja „Four Out Of Five”. Za teledysk odpowiedzialni są Ben Chappell i Aaron Brown. Poniżej możecie zapoznać się z końcowym efektem:
Natomiast w ostatni czwartek grupa wystąpiła w bardzo popularnym amerykańskim programie telewizyjnym prowadzonym przez Jimmy’ego Fallona, gdzie wykonała na żywo wspomniany wyżej utwór.
Zespół Arctic Monkeys, w ramach promocji swojego najnowszego albumu, będzie intensywnie koncertował na Starym Kontynencie. Europejska część trasy grupy rozpocznie się 22 maja w Niemczech, muzycy wystąpią także w naszym kraju.
Brytyjska formacja jest jednym z czterech headlinerów (pozostali to: Gorillaz, Depeche Mode oraz Bruno Mars) tegorocznej edycji festiwalu Open'er. Alex Turner i spółka zagrają pierwszego dnia, 4 lipca. Warto nadmienić, że będzie to trzecia wizyta grupy w Polsce i na tej imprezie (2009, 2013).
szy