Magazyn „Billboard” opublikował raport, z którego wynika, że bliski współpracownik Metalliki sprzedawał bilety na rynku wtórnym. Czy zespół o tym wiedział?
Magazyn „Billboard” dotarł do nagrania rozmowy, która odbyła się w lutym 2017 roku, tuż przed tym jak Metallica ogłosiła daty amerykańskiej trasy koncertowej promującej album „Hardwired... To Self-Destruct”. W rozmowie brali udział przedstawiciel Live Nation na Amerykę Bob Roux, bliski współpracownik Metalliki Tony DiCoiccio oraz Vaugh Millette, aktualnie prezes firmy Outback Presents. Tematem rozmowy był transfer nawet 88 tysięcy biletów na pośredników, zajmujących się wtórnym obiegiem biletów po wyższych cenach, tym samym uniemożliwiając fanom zakup biletów po cenie rynkowej.
Metallica zagrała w Finlandii dla 1% populacji kraju
Podczas zarejestrowanej rozmowy Roux wyraża frustrację tym, że Ticketmaster nie chce pomóc w ukryciu transakcji i że przekazanie dużej liczby biletów na jedno konto może wzbudzić podejrzenia. Zaleca DiCoiccio założenie innego adresu mailowego, na który przekazane zostałyby bilety w formie plików PDF.
Przedstawiciel Live Nation zdradził magazynowi „Billboard”, że firma od lat po cichu przekazuje bilety na koncerty rynkowi wtórnemu, ale tylko na wyraźne życzenie artystów:
Między 2016 a 2017 rokiem kilkunastu artystów spośród tysięcy, z którymi pracujemy, nas o to poprosiło.
Dzisiaj jednak takie prośby praktycznie zanikły ze względu na dynamiczne ceny biletów, miejsca platinium i pakiety VIP, które okazały się znacznie skuteczniejsze niż sprzedaż biletów pośrednikom. Dzisiaj standardem jest korzystanie przez Ticketmaster z biletów platinium, VIP i innych narzędzi, które lepiej oddają rynkową wartość biletów.
W tej sytuacji konsultant zespołu postanowił sprzedać bilety na rynku wtórnym.
Jak podaje „Billboard” w tym przypadku 4400 biletów z każdego koncertu miało trafić na rynek wtórny, w tym 2640 biletów „premium” i 1780 biletów „kłopotliwych” (które jest trudniej sprzedać). 40% wartości każdej transakcji miało zostać przekazane Metallice, 40% Live Nation, 12% DiCoiccio i 8% Millette. Inne źródło twierdzi jednak, że udział Live Nation był niższy.
Przedstawiciel Metalliki twierdzi, że członkowie zespołu nie mieli świadomości tej praktyki, ale inne źródło kwestionuje to, twierdząc, że DiCoiccio wciąż należy do „rodziny” Metalliki:
Jeśli w samolocie lecącym do domu jest pięć wolnych miejsc, będzie leciał zespół i Tony,
Finał tej transakcji był taki, że Millette próbował przez sześć miesięcy sprzedać te bilety, ale ostatecznie stracił pieniądze, mimo że sama trasa zarobiła w 2017 roku 111 milionów dolarów. Część biletów trzeba było sprzedać po cenach niższych niż rynkowa.
Do sprzedaży trafiło właśnie Wydanie Specjalne poświęcone Metallice.
Na 144 stronach znajdziesz między innymi:
Pismo dostępne jest w kioskach a także w naszym sklepie w cenie 19,99 PLN.
Scheisskopf napisał:
Dobrze by było rozumieć znaczenie używanych słów; myślę, że chodziło o pojęcie o znaczeniu, hmmm, przeciwnym
A jeżeli już ktoś posmarował to sama redakcja TR, po prostu promują swój najnowszy produkt, czemu trudno się dziwić.
Informujemy, że strona TerazMuzyka.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Używamy technologii takich jak cookies, by umożliwić Ci logowanie do serwisu i personalizację treści. Ponadto pliki cookies używane są do dostosowywania treści, wyświetlania reklam i analizy ruchu na stronie. W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.
Kliknij "Zgadzam się", aby wyrazić zgodę na korzystanie z powyższych technologii. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności oraz w zagadnieniach związanych z RODO. Dziękujemy.