Nowy, dziewiąty już, studyjny krążek Foo Fighters będzie zatytułowany „Concrete And Gold” i na rynku wydawniczym ukaże się 15 września nakładem Roswell/RCA. Znajdzie się na nim m.in. kompozycja „The Sky Is Neighborhood”, do której nakręcono teledysk.
Prophets of Rage z nowym teledyskiem
Grohl tak wypowiedział się na temat powstawania tego utworu:
Któregoś dnia leżałem i obserwowałem gwiazdy. Pomyślałem o nich jako o miejscach, na których istnieje życie. Skoro są w swoim sąsiedztwie, muszą ze sobą współgrać. I w taki sposób powstał tytuł utworu, wówczas jeszcze bez muzyki. Później powtarzając sobie ten tytuł, muzyka sama pojawiła mi się w głowie.
Musiała pojawić się bardzo szybko, ponieważ muzycy Foo Fighters nagrali ten utwór w jedno popołudnie. Po jego zarejestrowaniu, zespół wiedział, że właśnie skompletowali wszystkie kawałki na płytę.
Poniżej możecie zobaczyć teledysk do utworu „The Sky Is Neighborhood”, którego reżyserem jest sam Dave Grohl. Warto nadmienić, że w wideoklipie występują córki lidera Foo Fighters.
Wraz z premierą najnowszego singla, grupa Foo Fighters udostępniła również specjalną aplikację, która umożliwia przekształcenie swojego telefonu w narzędzie do odkrywania nieba w okolicy. Wystarczy wejść na stronę sky.foofighters.com.
Album pełen gości
Dave Grohl nie tak dawno wyjawił w rozmowie z „ET Canada”, że w jednym z utworów na albumie wystąpi Paul McCartney. Artysta jednak nie zagra na basie ani nie zaśpiewa, tylko na perkusji. Wiadomo, że grupa zaprosiła wielu gości, oprócz McCartneya będą to także Alison Mosshart, Inara George, Dave Koz oraz Shawn Stockman z zespołu Boyz II Men.
Producentem płyty „Concrete And Gold” jest Greg Kurstin, który w przeszłości współpracował m.in. z Adele.
Na albumie Foo Fighters znajdą się następujące utwory:
- T-Shirt
- Run
- Make It Right
- The Sky Is a Neighborhood
- La Dee Da
- Dirty Water
- Arrows
- Happy Ever After (Zero Hour)
- Sunday Rain
- The Line
- Concrete and Gold
Dyskografię dowodzonego przez Dave’a Grohla zespołu zamyka album „Sonic Highways” (2014), który okazał się ogromnym sukcesem muzycznym i marketingowym. Zespół postanowił odwiedzić największe i najbardziej znane studia nagraniowe na terenie Stanów Zjednoczonych i w każdym z nich przygotował po jednym utworze z innym gościem związanym z wybranym miastem. Z kolei rok później pojawiła się EPka „Saint Cecilia”.
szy