Nie jest tajemnicą, że piwo Trooper okazało się ogromnym sukcesem marketingowym browaru Robinson. Trunek sygnowany przez popularny zespół Iron Maiden nie jest jednak chwilowym hitem, ponieważ właśnie poinformowano, że została przekroczona kolejna granica – na świecie sprzedano już 3,5 miliona pint (1 pinta = 568 ml) piwa Trooper. W październiku ubiegłego roku pisaliśmy o sprzedaży 2 milionów butelek.
Warto przyznać, że piwo okazało się sukcesem w miejscach, gdzie bardzo trudno przebić się z nową nazwą. Ten fenomen tłumaczy David Bremner z browaru Robinson:
Indywidualność i autentyczność są dla nas bardzo ważne. Jeśli spojrzeć ogólnie na rynek browarniczy w Wielkiej Brytanii można stwierdzić, że jest dość jednolity; choć sytuacja nieco się ostatnio zmienia. Trooper ma coś więcej niż smak, to również unikalny charakter i osobowość, na które zwracają uwagę fani, a wszystko zostało podparte kompleksową strategią marketingową opartą o media społecznościowe, która spowodowała zainteresowanie wokół marki.
Warto przy tym wspomnieć, że z pierwszych planów wynikało, że milionowa butelka piwa Trooper zostanie sprzedana pod koniec ubiegłego roku. Obecny wynik pokazuje, jak ogromny – zdecydowanie niespodziewany – sukces osiągnęła marka.
Ktoś miał okazję do spróbowania piwa Trooper? Prosimy o ocenę jego smaku w komentarzach.
mg